A A A

Elektroniczny nabór wniosków w systemie SOW

05.01.2022 Kategoria: Informacje


ELEKTRONICZNY NABÓR WNIOSKÓW W SYSTEMIE SOW

Od 01.01.2022 r. PCPR w Mielcu rozpoczął nabór wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych za pomocą Systemu Obsługi Wsparcia (SOW).

System SOW (https://sow.pfron.org.pl/) umożliwia Osobom Niepełnosprawnym i podmiotom działającym na ich rzecz proces aplikowania o środki PFRON będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego

Dostęp do Systemu jest nieodpłatny. Podstawowym i jedynym wymaganiem w celu spełnienia warunku zapewnienia ogólnokrajowego zasięgu jest dostęp do sieci internetowej. Pełne korzystanie z Systemu wymaga posiadania narzędzia autoryzacji – uwierzytelnienia przez profil zaufany na platformie ePUAP lub przy pomocy kwalifikowalnego podpisu elektronicznego.

 

JAK ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY

 Za pomocą internetowego konta bankowego

  • Konto bankowe wykorzystuje się do szybkiego i bezpiecznego zakładania i potwierdzania profilu zaufanego. Chodzi o to, że dane w banku są wiarygodne (zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta). Dlatego nie trzeba już potwierdzać ich osobiście w urzędzie.
  • Profil zaufany wykorzystuje się do identyfikacji tylko podstawowych informacji: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Za pomocą konta bankowego złożysz profil zaufany od ręki, bez wychodzenia z domu.

Za pomocą strony internetowej profilu zaufanego

  • Wejdź na stronę profilu zaufanegoalbo na stronę ePUAP,
  • Kliknij Zarejestruj się.
  • Wypełnij formularz.
  • Kliknij Zarejestruj się. W ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
  • Sprawdź, czy dobrze pamiętasz podany identyfikator i hasło – zaloguj się na stronie profilu zaufanego.
  • Idź do wybranego punktu potwierdzającego i potwierdź tam założenie profilu zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie potwierdzisz profil zaufany.
  • Jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni – zaloguj się na stronie profilu zaufanegoi ponownie złóż wniosek.

 Gdzie potwierdzać profil zaufany

Jeżeli wyszukiwarka nie pokazała punktów potwierdzających, wypełnij inne pole – możesz na przykład wpisać nazwę swojego województwa lub w polu Nazwa wpisać nazwę konkretnego urzędu (jeżeli ją znasz).

Za każdym razem, gdy chcesz zalogować się na swoje konto profilu zaufanego, wybieraj opcję logowania Za pomocą hasłaZaloguj się na swój profil zaufany.

Profil zaufany będzie gotowy do użycia natychmiast po jego potwierdzeniu.

 

JAK SKORZYSTAĆ Z SYSTEMU SOW

Aby złożyć wniosek elektroniczny w systemie SOW, potrzebujesz:

  • dostępu do Internetu,
  • konta w systemie SOW,
  • Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego. Profil Zaufany można potwierdzić w wielu instytucjach oraz on-line przy pomocy dziesięciu różnych banków (Instrukcja, jak założyć Profil Zaufany – materiał wideo w serwisie YouTube : https://www.youtube.com/watch?v=p_L-qG-CnMk

Rejestracja w systemie SOW:

Wejdź na stronę: https://sow.pfron.org.pl/

W prawym górnym rogu znajduje się okienko rejestracji. Gdy uzupełnisz wymagane dane (imię, nazwisko, pesel, adres mailowy i numer telefonu) oraz zaakceptujesz regulamin, otrzymasz drogą mailową link aktywacyjny wraz z tymczasowym hasłem. Kliknij w link – twoje konto zostanie automatycznie aktywowane.

Od tego momentu możesz logować się na tej samej stronie : https://sow.pfron.org.pl/

Po zalogowaniu możesz uzupełnić dane w zakładce „edycja konta” co przyspieszy proces składania wniosków, gdyż raz wypełnione informacje będą się automatycznie uzupełniały podczas wypełniania wniosków.

W celu złożenia wniosku wybierz przycisk „Nowy Wniosek” oraz zaznacz właściwe województwo i powiat. Jeśli samorząd, na którego terenie mieszkasz, prowadzi nabory elektronicznie na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zostaniesz przekierowany na elektroniczny wniosek. Uzupełnij go, dołącz wymagane załączniki w formie skanów i wyślij wniosek korzystając z Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego (tam, gdzie jest to wymagane).

Jeśli nie posiadasz Profilu Zaufanego ani podpisu elektronicznego, możesz wydrukować wniosek z SOW i złożyć go w wersji papierowej. Składając wniosek papierowy, poinformuj pracownika urzędu, iż wypełniłeś wiosek elektronicznie- wtedy urzędnik będzie mógł go autoryzować w Twoim imieniu i procedować w systemie SOW, a ty w systemie SOW oraz droga mailową będziesz otrzymywał informację, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek.

Jeśli twój powiat nie  przyjmuje w systemie SOW wniosków na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zapytaj, kiedy uruchomi taką możliwość.

Korzystając z bezpłatnego systemu SOW, możesz złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Jeżeli nie jesteś pewien, jaki wniosek powinieneś złożyć, możesz skorzystać także z Kreatora czyli elektronicznego asystenta, który pokieruje Cię w procesie składania wniosku (https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator),  Znajdziesz w nim podpowiedzi, z jakiego wsparcia możesz skorzystać, jakie sa kryteria obowiązujące Wnioskodawców, jaką kwotę możesz otrzymać, jakie załączniki powinieneś przygotować i kiedy możesz złożyć wniosek. Kreator znajdziesz na stronie logowania systemu SOW – wybierz przycisk: „Kliknij i sprawdź, z jakiego wsparcia możesz skorzystać” (https://sow.pfron.org.pl/).

 

PFRON udostępnił tez bezpłatną infolinię: 800 889 777 (czynna w dni robocze, godziny 9.00-17.00)

 

Nadal istnieje możliwość złożenia wniosku w formie papierowej. Druk wniosku o dofinansowanie zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze znajduje się w zakładce „Wnioski i dokumenty”.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano