DOKUMENTY DO POBRANIA:
Wniosek o wydanie orzeczenia dla osoby powyżej 16 roku życia:
1. Wniosek o wydanie orzeczenie o stopniu niepełnosprawności / ponownego wydania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności uwzględniającego zmianę stanu zdrowia- wniosek_dla_osoby_doroslej-4.docx
2. Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia - zaswiadczenie_lekarskie_o_stanie_zdrowia-4.doc
Wniosek o wydanie orzeczenia dla osoby do 16 roku życia :
1. Wniosek o wydanie orzeczenie o niepełnosprawności / ponownego wydania orzeczenia o niepełnosprawności uwzględniającego zmianę stanu zdrowia -wniosek_dla_osoby_przed_16_rokiem_zycia_1.doc
2. Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia - zaswiadczenie_lekarskie_o_stanie_zdrowia-2.doc
Do wniosku o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności należy dołączyć:
Jeżeli wniosek o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności został złożony w okresie ważności odpowiednio orzeczenia ustalającego niepełnosprawność albo orzeczenia ustalającego stopień niepełnosprawności, to zachowuje ono ważność do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia szóstego miesiąca następującego po dacie określającej tę ważność. Po otrzymaniu ww. wniosku, przewodniczący powiatowego zespołu wydaje niezwłocznie zaświadczenie potwierdzające złożenie tego wniosku oraz określające termin ważności dotychczasowego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności.
Osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności wydane na czas określony może wystąpić do powiatowego zespołu z wnioskiem o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności nie wcześniej niż 2 miesiące przed upływem terminu ważności posiadanego orzeczenia.
Osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności może wystąpić do powiatowego zespołu z wnioskiem o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ważności orzeczenia o niepełnosprawności.
W przypadku zmiany stanu zdrowia osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności może w okresie ważności tego orzeczenia wystąpić do powiatowego zespołu z wnioskiem o wydanie orzeczenia uwzględniającego zmianę stanu zdrowia.
Oświadczenie o zrzeczeniu sie prawa do odwołania - oswiadczenie_o_zrzeczeniu_sie_prawa_do_odwolania_1.docx
Wniosek o wydanie legitymacji:
1. wniosek o wydanie legitymacji - wniosek_na_legitymacje_osoby_niepelnosprawnej-1.pdf
Do wniosku o wydanie legitymacji należy dołączyć:
Możliwe jest wydawanie legitymacji osoby niepełnosprawnej w postaci dokumentu mobilnego zwanej jako ,,mLegitymacja ON'' - wniosek_mlegitymacja_on.docx
mLegitymacja ON udostępniana jest osobie niepełnosprawnej lub jej przedstawicielowi ustawowemu po uwierzytelnieniu przy użyciu certyfikatu podstawowego, w aplikacji mObywatel.
mLegitymacja ON jest udostępniana przedstawicielowi ustawowemu osoby niepełnosprawnej po uprawomocnieniu się orzeczenia, jeżeli wniosek o ustalenie niepełnosprawności albo o ustalenie stopnia niepełnosprawności osoby, która go złożyła, zawiera dane tego przedstawiciela ustawowego. Przedstawiciel ustawowy osoby niepełnosprawnej, którego dane nie są zawarte we wniosku o ustalenie niepełnosprawności albo o ustalenie stopnia niepełnosprawności, składa do Powiatowego Zespołu Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Mielcu wniosek o wydanie mLegitymacji ON
Wniosek o wydanie karty parkingowej:
1. wniosek o wydanie karty parkingowej - wniosek_o_wydanie_karty_parkingowej-1.pdf
Do wniosku o wydanie karty parkingowej należy dołączyć:
Opłatę za wydanie karty parkingowej w wysokości 21zł można wpłacić bez prowizji w samoobsługowych kasach-opłatomatach, które znajdują się w budynkach Starostwa Powiatowego w Mielcu, ul. Wyspiańskiego 6 lub ul. Sękowskiego 2B oraz w kasach Banku PKO BP znajdujących się w Urzędzie Miasta, ul. Żeromskiego 26. Ponadto wpłaty można dokonać w każdym innym banku - z uwzględnieniem prowizji
na nr konta: 50 1020 4391 0000 6102 0167 5552
Dane do przelewu: Powiat Mielecki, ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec
Tytułem: opłata za wydanie karty parkingowej (dot. Imię i nazwisko osoby zainteresowanej)
INFORMACJE OGÓLNE
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności zajmuje się;
Zespół działa na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy, tj.:
Zgodnie z definicją zawartą w art. 4a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoby, które nie ukończyły 16 roku życia zaliczane są do osób niepełnosprawnych, jeżeli mają naruszoną sprawność fizyczną lub psychiczną o przewidywanym okresie trwania powyżej 12 miesięcy, z powodu wady wrodzonej, długotrwałej choroby lub uszkodzenia organizmu, powodującą konieczność zapewnienia im całkowitej opieki lub pomocy w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych w sposób przewyższający wsparcie potrzebne osobie w danym wieku.
Zgodnie z definicjami zawartymi w art. 3 ust. 1 pkt 1, 2, 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoby, które ukończyły 16 rok życia zaliczane są do jednego z trzech stopni niepełnosprawności:
Każdorazowo, w postępowaniu orzeczniczym o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, uczestniczy co najmniej 2 członków składu orzekającego. Są to:
Siedziba - ul. Żeromskiego 34, 39-300 Mielec
Telefony:
Przewodniczący Beata Kardyś - (017) 78-00-470
Sekretarz Anna Sędłak - (017) 78-00-477
Pracownicy obsługi administracyjnej - (017) 78-00-477, 78-00-478, 78-00-479
Fax - (017) 78-00-473
Adres e-mail - pzo@pcprmielec.pl
Godziny urzędowania:
Poniedziałek - Piątek w godz: 7:30 - 15:30