Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności został powołany przez Starostę Powiatu Mieleckiego po uzyskaniu zgody Wojewody Podkarpackiego. Działa od 1999 roku.
Zespół zajmuje się;
Zespół działa na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. 2018r. poz.511 z późn. zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy, tj.:
Zgodnie z definicją zawartą w art. 4a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. 2018r. poz.511 z późn. zm.) osoby, które nie ukończyły 16 roku życia zaliczane są do osób niepełnosprawnych, jeżeli mają naruszoną sprawność fizyczną lub psychiczną o przewidywanym okresie trwania powyżej 12 miesięcy, z powodu wady wrodzonej, długotrwałej choroby lub uszkodzenia organizmu, powodującą konieczność zapewnienia im całkowitej opieki lub pomocy w zaspokajaniu podstawowych potrzeb życiowych w sposób przewyższający wsparcie potrzebne osobie w danym wieku.
Zgodnie z definicjami zawartymi w art. 3 ust. 1 pkt 1, 2, 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. 2018r. poz.511 z późn. zm.) osoby, które ukończyły 16 rok życia zaliczane są do jednego z trzech stopni niepełnosprawności:
Pracownicy Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Mielcu, udzielają również mieszkańcom powiatu mieleckiego pełnej informacji w zakresie ulg i uprawnień przysługujących osobom niepełnosprawnym tj.: ulgi w przejazdach MKS, PKS, PKP, ulgi telekomunikacyjnej, ulgi w opłacie abonamentu RTV, możliwości uzyskania karty parkingowej, możliwości korzystania z dofinansowania udziału w turnusach rehabilitacyjnych, zakupu sprzętu ortopedycznego, likwidacji barier architektonicznych, oraz z możliwości skorzystania z odpisu od podatku przysługującego osobie niepełnosprawnej - w stopniu umiarkowanym i znacznym, możliwości uzyskania wsparcia i pomocy w instytucjach realizujących zadania w zakresie pomocy społecznej, realizowanych programów na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym programów dotyczących młodzieży niepełnosprawnej, umożliwiających uzyskanie środków finansowych na pokrycie kosztów nauki w szkołach wyższych (np. Program „Student").
W skład Zespołu wchodzą:
których na wniosek Przewodniczącego powołuje Starosta Powiatu Mieleckiego.
Każdorazowo, w postępowaniu orzeczniczym o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, uczestniczy od 3 do 5 osób - członków składu orzekającego. Są to:
Przewodniczący Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności wyznacza członków składu orzekającego: lekarza właściwego ze względu na rodzaj schorzenia dla rozpatrzenia danej sprawy (internistę, pediatrę, psychiatrę, neurologa, okulistę, pulmunologa, laryngologa, endokrynologa) oraz pozostałych członków składu orzekającego. Termin załatwienia wniosku wynosi 30 dni.
SKŁADANIE WNIOSKÓW
Do wniosku o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności należy dołączyć:
Zgodnie z § 15 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz.U. 2015r., poz. 1110) osoba niepełnosprawna posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności wydane na czas określony może wystąpić z wnioskiem o wydanie orzeczenia o ponowne ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, nie wcześniej niż 30 dni przed upływem ważności posiadanego orzeczenia, jeśli nie nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia.
Do wniosku o wydanie orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień należy dołączyć:
Do wniosku o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej należy dołączyć:
Posiedzenia składów orzekających odbywają się w wyznaczonych terminach w siedzibie Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Mielcu. Zespół dysponuje pomieszczeniami spełniającymi warunki organizacyjne i techniczne, zapewniającymi swobodny dostęp osobom niepełnosprawnym. Są to:
Siedziba - ul. Żeromskiego 34, 39-300 Mielec
Telefony:
Przewodniczący Beata Kardyś - (017) 78-00-470
Sekretarz Anna Sędłak - (017) 78-00-477
Pracownicy obsługi administracyjnej - (017) 78-00-477, 78-00-478, 78-00-479
Fax - (017) 78-00-473
Adres e-mail - pzo@pcprmielec.pl
Godziny urzędowania:
Poniedziałek - Piątek w godz: 7:30 - 15:30
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: