20.02.2013 Kategoria: Informacje
Wypożyczalnia sprzetu rehabilitacyjnego
Od 1 stycznia 2013 r. w strukturze organizacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu znalazła się Wypożyczalnia sprzetu rehabilitacyjnego z siedzibą w Mielcu przy ul. Kościuszki 7 (budynek Medycznej Szkoły Policealnej).
Z Wypożyczalnia mogą korzystać:
1) osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne,
2) w przypadkach nagłych mprzez okres nie dłuższy niż 3 miesiące osoby, które utraciły sprawność organizmu, są w okresie diagnozowania możliwości oraz potrzeb i jeszcze nie posiadają orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego.
Osoba ubiegająca się o udostępnieni sprzętu, jej opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy składa w Wypożyczalni wniosek o udostępnienie sprzętu wraz z:
1) kopią orzeczenia o niepełnosprawności, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
2) zaświadczeniem lekarza prowadzącego lub rehabilitanta zatrudnionego w Wypożyczalni z uzasadnieniem konieczności korzystania z danego sprzętu,
3) oświadczeniem o zapoznaniu się z Regulaminem Wypożyczalni, oraz z Zasadami udostepniania sprzętu w Wypożyczalni.
Podstawą udostępnienia sprzętu jest umowa użyczenia zawarta pomiędzy Dyrektorem PPCR w Mielcu a osobą ubiegającą się o udostępnienie sprzętu, jej przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym.
Sprzęt rehabilitacyjny lub urządzenia pomocnicze udostępniane są:
1) na okres, w którym sprzęty te są niezbędne do odzyskania samodzielności, funkcjonalności i rehabilitacji, nie dłużej jednak niż na okres 6 miesięcy,
2) do czasu otrzymania zaopatrzenia przyznawanego na podstawie odrębnych przepisów.
W przypadku wypożyczenia sprzętu, o wartości przekraczającej wysokość minimalnego wynagrodzenia osoba korzystająca powinna przedstawić zabezpieczenie w postaci poręczenia:
1) jeżeli wartość sprzętu nie przekracza dwukrotności minimalnego wynagrodzenia - poręczenia jednej osoby, której dochód w rozumieniu przepisów ustawy o pomocy społecznej wynosi co najmniej 1 000 zł,
2) jeżeli wartość sprzętu jest większa niż dwukrotność minimalnego wynagrodzenia - poręczenia jednej lub więcej osób (w zależności od wartości sprzętu) których dochód w rozumieniu przepisów ustawy o pomocy społecznej wynosi co najmniej 1 500 zł.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 17 78 00 433.
Druk wniosku i zaświadczenia ostanie zdrowia oraz wzory umowy o udostępnienie sprzetu oraz umowy poręczenia do pobrania w zakładce "Wnioski do pobrania".
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: