13.02.2020 Kategoria: Informacje
Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny w Mielcu realizuje Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2019-2020 , na podstawie uchwały Rady Powiatu Mieleckiego Nr XV/156/2020 z dnia 29 stycznia 2020r. o przystąpieniu do realizacji Programu.
Celem programu jest wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla pełnoletnich osób niepełnosprawnych w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, ograniczenie skutków niepełnosprawności oraz stymulowanie osoby niepełnosprawnej do podejmowania aktywności i umożliwienie realizowania prawa do należytego życia, przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność oraz wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych.
Źródłem finansowania są środki Funduszu Solidarnościowego, którego główną ideą jest min. wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych.
Program adresowany jest do osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej orz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionych, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, zwanych „Uczestnikami Programu”.
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej mogą świadczyć:
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej nie mogą świadczyć:
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej polegają na pomocy asystenta w:
W ramach usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019r. poz. 1507,z późn. Zm.) , a także usługi o których mowa w Programach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Opieka wytchnieniowa” oraz „Usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych”.
Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej mogą być realizowane przez 7 dni w tygodniu, w godz. 7:00- 22:00, a limit godzin usług asystenta przypadającego na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie.
W ramach programu asystent osoby niepełnosprawnej ma zapewnione:
Aby skorzystać z usługi asystenta osoby niepełnosprawnej należy złożyć:
Czas trwania programu – 2020 r.
UWAGA:
Uczestnik Programu (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za udział w Programie.
Więcej informacji można uzyskać w pok. 17 pod numerem telefonu 17 7800470.
program_asystent_osobisty_osoby_niepelnosprawnej_-_edycja_2019-2020-1.pdf
https://www.gov.pl/web/rodzina/ruszaja-uslugi-asystenta-osobistego-dla-osob-niepelnosprawnych
Formularze i dokumenty do pobrania w dziale "Wnioski i dokumenty - Program Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2019-2020", lub w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu, ul. Żeromskiego 34, 39-300 Mielec